یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

سناي آمريکا دنبال تشديد امنيت اينترنت اشيا

اينترنت اشياء

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱:۰۰


شمازري از سناتورهاي آمريکايي درحال تنظيم لايحه‌اي هستند که بر اساس آن امنيت بيشتري براي اينترنت اشيا در نظر گرفته شود.

وايمکس نيوز- به نقل از انگجت، با افزايش استفاده از لوازم خانگي و خودروهاي قابل اتصال به اينترنت، نگراني در مورد تبعات امنيتي اين پديده و امکان سوءاستفاده هکرها از اين لوازم براي سرقت اطلاعات شخصي افراد و حتي به خطر انداختن جان مردم افزايش يافته است.

بر اساس لايحه مذکور وسايل و ابزار هوشمند بايد از استانداردهاي اساسي و اوليه براي استفاده در دنياي اينترنت اشيا برخوردار باشند.

لايحه پيشنهادي سناتورهاي آمريکايي ارتقاي امنيت سايبري اينترنت اشيا يا Internet of Things Cybersecurity Improvement Act نام دارد و به خصوص با هدف افزايش امنيت نهادهاي دولني تنظيم شده است.

بر همين اساس وسايل و ابزار ياد شده بايد توانايي نصب سريع وصله هاي به روزرسان نرم افزاري و تغيير کلمات عبور پيش فرض را داشته باشند و هيچ گونه آسيب پذيري مشهور و اعلام شده اي در آنها وجود نداشته باشد.

همچنين در لايحه مذکور پشتيباني قانوني و حقوقي بيشتري در صورت وقوع حملات هکري در نظر گرفته شده است. همچنين دولت براي خريد لوازمي که تمامي استانداردهاي مدنظرشان را ندارند مي توانند درخواست صدور مجوز کنند، اما بايد اين دستگاه ها را از شبکه اينترنت منفصل و جدا کنند تا مانع از حملات هکري موفق به آنها شوند.

با توجه به نظرات مختلفي که در اين زمينه وجود دارد، ممکن است اين لايحه به قانون مبدل نشود، اما توجه به اين امر نشانگر دغدغه هاي سياستمداران ايالات متحده در مورد اينترنت اشيا است.

منبع:فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو